Yamaha RX-V1800

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha RX-V1800 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

forM3an 17-08-2008
Geschreven voor: Yamaha RX-V1800

Sinds een paar dagen de Yamaha RX-V1800 in bezit. Tot nu toe zeer tevreden over de vele mogelijkheden en vooral de geluidskwalteit m.b.t surround en ook op stereo gebied. Heb een tijdje getwijfeld tussen de Marantz SR-7002 ,de Denon 3808 en bovengenoemde Yamaha. Aangezien ik 4 ohm speakers heb viel de Denon eigenlijk af doordat de voeding van de Denon minder stabiel is en daardoor minder geschikt is om 4 ohm speakers aan te sturen. Marantz ben ik altijd erg content mee geweest op stereo gebied,maar wat betreft surround mis ik toch wel wat dynamiek en power. De Yamaha RX-V1800 klinkt zeer dynamisch en krachtig en zelfs stereo klinkt de versterker erg goed. Wel wat minder ''warm'' en meer analytisch dan een Marantz,maar toch een zeer aangenaam gedetailleerd klankbeeld. De mogelijkheden van deze versterker zijn echt legio en het duurt dan ook wel even voor je de versterker kent. Beeldkwaliteit i.c.m. met mijn Sony BDP-S500 blu ray speler is adembenemend mooi (via HDMI) op mijn Pioneer PDP 508 XD plasma. Kortom een zeer goede en fijne receiver die mijns inziens een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.

HarrieM 19-03-2008
Geschreven voor: Yamaha RX-V1800

Ik heb ook gelezen over dat RGB-probleem maar ik kan het niet direkt terugzien aan het beeld.(PS3 en HD-DVD etrop aangesloten en beeld naar pana-plasma)
verder doet deze receiver alles goed, voldoende aansluitmogelijkheden en prima klank, YPAO voldoet ook goed in mijn kamer, akelige akoestiek..
Ik ben er tevreden mee.

joosdijkstra 13-03-2008
Geschreven voor: Yamaha RX-V1800

Geluids kwaliteit is zeer goed van deze receiver echter.
Deze receiver heeft een groot mankement bij het gebruik van de HDMI interface. Een HDMI RGB extended signaal(0-255) wordt niet volledig doorgegeven naar de televisie maar gecomprimeerd tot video RGB levels (16-235) wat een enorme inbraak is op de kwaliteit van het signaal. Alle pc's , media centres en spelcomputers maken gebruik van RGB extended. Ook de meeste DVD spelers maken gebruik van RGB extended kleuren wat resulteerd in een duidelijk mankement in de Yamaha 1800 receiver. Yamaha kan dit tot nu toe niet oplossen.

Ik ben hier tijdens de eerste dagen achter gekomen en heb hem ter reparatie opgestuurd maar volgens yamaha viel hier nog niets aan te doen. De winkel is vervolgens niet bereid om mijn product terug te nemen.... nu zit ik ermee als eindgebruiker.